Friday, March 31, 2017

Tips voor een goed profiel

Een profiel aanmaken op een datingsite is vaak niet gemakkelijk. Je wil natuurlijk iemand vinden, maar daartoe moet je jezelf wel op een leuke manier neerzetten in je eigen datingprofiel. Een goede foto kiezen voor op de datingsite is nog wel te doen, maar dan komt de omschrijving van jezelf. Na de eerste simpele basisinfo als lengte, kleur ogen en opleiding volgen nu vrije tekstvelden die ingevuld moeten worden!
En dat valt niet mee. Op datingsites vind je vaak opsommingen van persoonlijke kenmerken of opsommingen van wat iemand wel of niet leuk vindt. De profielbezoeker heeft hier doorgaans geen boodschap aan.

In jouw profiel sta jij niet centraal

Wat veel mensen zich niet realiseren, is dat een profiel op een datingsite veel meer gericht is op de lezer dan op de persoon van wie het profiel is. Wij willen je dit graag duidelijk maken aan de hand van twee voorbeelden. Hieronder vind je twee profielbeschrijvingen van een dating partner, zoals het niet moet en vooral zoals het wel hoort te zijn.


Zo moet het dus niet:

“Mijn naam is Peter, ik ben 34 jaar en ik woon in Antwerpen. In het dagelijks leven werk ik op kantoor bij een verzekeringsmaatschappij. In mijn vrije tijd kijk ik graag films en breng ik veel tijd door met de hond. Ik heb een zoon, maar die komt alleen om het weekend bij mij. Ik ben al 6 jaar vrijgezel en ik hoop hier liefde te vinden.”

Zo is het perfect:

“Mijn naam is Peter. Ik ben zelf 34 jaar en ik zoek naar een leuke dame die dit zeker niet te oud of te jong vindt. Ik ben ervan overtuigd dat ik hier mijn ware liefde ga vinden, jou dus! Het zou leuk zijn als je in mijn woonplaats Antwerpen woont, maar ik heb een rijbewijs en vind het niet erg om voor jou een stukje te rijden.
Op het werk breng ik mijn dagen binnen door, op een kantoor, en het zou leuk zijn als jij me eens mee kunt nemen voor een frisse wandeling in een mooi gebied. Mijn zoon vindt het na 6 jaar wel weer tijd worden dat zijn papa een nieuwe vriendin krijgt, maar hij wil natuurlijk wel goed met haar op kunnen schieten. De hond denkt hier hetzelfde over, dus het zou fantastisch zijn als jij net zoveel van kinderen en dieren houdt als ik. Als groot fan van films ben ik zeker niet te beroerd om ook jouw favoriete films te bekijken, gezellig samen. Ik zorg voor een lekker drankje waar je van houdt voor een gezellig sfeertje. Lijkt het je wat? Stuur me dan eens een bericht!”

Datingprofiel invullen

Het opstellen van zinnige teksten voor het datingprofiel blijft een grote drempel voor veel (beginnende) internetdaters.


Dezelfde informatie in verschillende omschrijvingen

Zoals je in het voorbeeld kunt zien, zijn er heel verschillende manieren om vorm te geven aan je profieltekst. De eerste tekst gaat puur over Peter, waardoor hij niemand aanspreekt of aanmoedigt om eens contact op te nemen.

De tweede tekst legt de focus vooral op de ander, die het profiel bekijkt en leest. Wanneer deze persoon zich door de tekst aangesproken voelt, dan zal deze eerder contact opnemen voor een gezellige filmavond. Zo zie je dat jouw profiel meer om die ander draait dan om jou.

Meer hierover:

http://www.datingbureau.be/nieuws/tips-datingprofiel

No comments:

Post a Comment