Friday, June 30, 2017

Twee vriendinnen - epiloog

Wat voorafging...

Sandrine en Severine hebben zich intussen in de cafetaria van de tennisclub genesteld. Sandrine drinkt een glaasje witte wijn, terwijl Severine het houdt bij sinaasappelsap.
  • 'Grappig toch', neemt Sandrine het relaas weer op. 'We wegen net evenveel, terwijl jij een BMI hebt van amper 20 en ik 24 haal.'
  • 'Niets om je over te schamen', repliceert Severine. 'Ik ben dan ook 16 cm groter dan jij. En ik kan niet ontkennen dat ik het daar soms moeilijk mee heb.'
  • 'Je bent een erg goede en complete atlete.' probeert Sandrine haar vriendin te paaien.
  • 'Toegegeven', antwoordt Severine. 'Maar ik mis eigenlijk wel wat mannelijke aandacht, laat staan een partner in mijn leven. Maar je vindt minder gemakkelijk een man die valt voor een vrij grote vrouw, laat staan voor een vrouw met prominent meer spieren dan borsten.'
Ze nippen beide van hun drankje. Sandrine weet daarna het gesprek vlot te krijgen en naar een minder netelig onderwerp te leiden.

Een half uurtje later

De glazen zijn inmiddels leeg en de twee vriendinnen kijken elkaar aan. 'Tijd om naar huis te gaan, of nog een drankje?'.

Vooraleer de vraag kan beantwoord worden, passeert een goedlachse man van middelbare leeftijd, gekleed in een eerder vintage uitziend tweed jasje.  'Ha de 'Inekes' groet hij hen vriendelijk. Schijnbaar achteloos laat hij een bierviltje achter op hun tafeltje en verlaat vervolgens de cafetaria.
  • 'Geen onknap figuur', begint Sandrine zodra de man de deur uit is. 'Maar toch eerder gekleed voor een ruiterclub. Was dat geen zwarte rijbroek onder dat jasje?'
  • 'Ja, niet bepaald een tennisoutfit.' antwoordt Severine, 'en toch meen ik hem al eerder gezien te hebben;'.
  • 'Wil je ook zijn telefoonnummer, Severine?', vraagt Sandrine schalks, terwijl ze het achtergelaten bierviltje neemt. 'Mispoes, geen telefoonnummer!' gaat ze verder.
  • 'Wat dan, Sandrine?'
  • 'Nou, kijk, Severine, wat krabbeltjes en berekeningen en onderaan ons gewicht en jouw en mijn grootte!
Severine keek enigszins geïntrigeerd naar het viltje, waar onderaan 67,444 kg genoteerd stond en erboven 167,636 cm, de grootte van Sandrine en 183,636 cm, haar grootte.
  • 'Moest jij dat nog eens herhalen, Sandrine, dat we beide evenveel wegen en tegelijk onze BMI eraan toevoegen.
  • 'Terwijl jij me bovendien geëxcuseerd hebt, door te zeggen dat onze verschillende BMI alleen komt doordat jij 16 cm groter bent dan ik..." besluit Sandrine bedeesd.



Severine kijkt opnieuw geamuseerd naar het bierviltje.
  • "Die kerel heet Gwyde en het is de ex van één van mijn collega's", herinnert ze zich plots. "Als ik me niet vergis, werkt hij op de studiedienst. Hij lijkt mij behoorlijk nerdy maar met een ontwapenende flair.  Hij vond dit probleempje vast een prettig fait-divers."
  • "Dus een vrij man, Severine?", lacht Sandrine.
  • "Nou, nou. Gwyde is een blogger en nu ik het mij herinner: hij had het al eerder over ons in één van zijn artikels. Ik zou maar oppassen, Sandrine. Misschien zijn wij gewoon het resultaat van zijn inspiratie.... enne ... als jij aanpapt met onze schepper, verdwijnen wij beiden in een flits van de aardbol !", vertelt Severine met een ernstig grimas.
Sandrine kijkt even beduusd, daarna proesten zij het beiden uit.




No comments:

Post a Comment